Avanç informatiu: Pla del consell gratuïtat llibres de text

A continuació compartim amb vosaltres la informació donada per la Conselleria fins ara sobre la gratuïtat dels llibres de text. Segons tinguem dades més concretes, vos anirem informant (o ho farà l’escola):

La Generalitat ha anunciat que els llibres de text seran gratuïts per als escolars d’Educació Primària i Secundària dels centres escolars sostinguts amb fons públics. El president de la Generalitat i el conseller d’Educació, Vicent Marzà, han presentat a la presidenta de la Confederació d’AMPA Gonzalo Anaya, Eva Grimaltos, el programa #XarxaLlibres, que garanteix l’accés gratuït a llibres de text i que s’iniciarà de manera immediata en el curs escolar 2015-2016.

El conseller d’Educació, Vicent Marzà, ha explicat que durant aquest curs que s’inicia les famílies rebran 200 euros per la compra dels llibres de text. Segons ha detallat el conseller, “els pares que hagen comprat els llibres hauran de guardar la factura per a presentar-la abans del final del primer trimestre als ajuntaments, els quals gestionaran la devolució de 100 euros, una quantitat finançada tant pels ajuntaments, diputacions com per la Generalitat”.

Marzà ha afegit que “al mes de juny, les famílies tornaran al col·legi els llibres que estiguen en bon estat i rebran 100 euros més”. A més, amb la devolució dels llibres s’iniciarà la creació d’un banc de llibres públic, gestionat per la comunitat educativa dels col·legis, perquè les famílies puguen adquirir els llibres per al següent curs escolar de manera gratuïta. Amb aquest pla durant tot el curs es pretén implicar tant pares com alumnes en la cura del material escolar, ja que al final de curs es tornaran els llibres al centre.

“És molt més que una ajuda, XarxaLlibres és un projecte educatiu, social, de cooperació i de participació de les comunitats educatives. No es tracta només d’aconseguir la gratuïtat dels llibres de text, sinó de ser conscients de com el treball col·lectiu pot donar fruits com aquest”, ha matisat Marzà.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s